De eerste overnachting - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu De eerste overnachting - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Harry en Herma Heester - WaarBenJij.nu

De eerste overnachting

Blijf op de hoogte en volg Harry en Herma

15 Augustus 2012 | Duitsland, Regensburg

We hebben geen tijd afgesproken hoe laat we vertrekken. Alleen als we wakker worden. Rond 05.00 uur worden we wakker en we vinden dat een mooie tijd om op te staan. Op ons gemak gaan we lekker douchen en eten. Het is raar dat Bandit er niet is. Normaal staat hij ons beneden aan de trap al op te wachten. Gisteren ging hij enthousiast mee met Piet en Martha. Volgens ons wist hij het nog precies. Voor de grap riep ik nog “verrader” toen hij zo vol enthousiasme met hen mee liep. Dat was natuurlijk een grapje. Het is fijn om te weten dat hij het goed heeft. Piet en Martha maakte nog de grap dat wij op Bandit konden passen als zij met vakantie gaan. Hij wil vast niet meer terug ;-)).

Rond 06.00 uur zijn we klaar voor vertrek. Het is niet druk op de weg, dus we kunnen lekker doorrijden. In Duitsland is het zelfs erg rustig op de weg. Je zou bijna denken dat het zondag is. Uiteraard mag dit de pret niet drukken. We schieten zo lekker op. Na ongeveer 2 uur maken we onze eerste stop voor een bakje koffie. Het wordt echter een heerlijk ontbijt. In het restaurant waar we wat willen drinken, hebben ze een compleet ontbijt en dat ziet er heerlijk uit. Ons tweede ontbijt voor vandaag dus ;-))

Even later gaan we weer op pad. Geheel relaxed, want de Tom Tom doet het werk. Har heft alleen te sturen. Na nog twee keer gestopt te zijn en weer heerlijk gegeten te hebben, komen we in Regensburg aan.

Met de Tom Tom is het een ‘eitje’ om het hotel te vinden. Nadat ik heb ingecheckt, rijden we de garage onder het hotel in. Daar moeten we lachen omdat er 2 parkeerplaatsen speciaal voor vrouwen zijn. Deze parkeerplaatsen zijn dicht bij de ingang. We vragen ons wel af hoe dit gecontroleerd wordt. Want als ik nu achter het stuur kruip en de auto parkeer zijn we legaal bezig. Natuurlijk doen we dat niet ;-))

We checken in en nemen het er even van op onze kamer. Rond vijf uur gaan we richting het oude centrum. In de loop van de middag is de lucht dichtgetrokken en er valt al wat regen.
Maar we zijn op alles voorbereid en Har tovert een paraplu uit de Kangoo. Het is niet zo ver lopen vanaf ons hotel en in binnen 10 minuten zijn we in het centrum van Regensburg. Het is een oude stad en overal zie je de torenspitsen van de Kathedraal boven de huizen uitsteken.

Het is jammer dat het zo regent, want de stad ziet er daardoor zo somber uit. Toch kun je wel zien dat het een mooie stad is. Hij staat sinds 2006 op de lijst bij Unesco.

We kijken bij de Donau en Har poseert bij een winkel met Duitse lokale kleding ;-)). Maar na een uurtje hebben we het wel gezien. Op ons gemak lopen we terug naar ons hotel. Met een lekker glaasje wijn komen wij de avond wel door.